Mt Bromo & aankomst Bali - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van celiaenray - WaarBenJij.nu Mt Bromo & aankomst Bali - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van celiaenray - WaarBenJij.nu

Mt Bromo & aankomst Bali

Door: Raymond

14 September 2014 | Indonesië, Ubud

Na een paar geweldige dagen in Yogyakarta zat onze tijd er hier alweer op. We hebben indrukwekkende plekken bezocht en zijn verwend door op beide dagen door een prive chauffeur van de één naar de andere plek te worden gereden. Vandaag rijden we in acht uur van Yogyakarta naar Cemora Lawang, waar we een korte nacht zullen slapen alvorens we om half vier 's nachts opgehaald worden om Mt Bromo te bezichtigen tijdens de zonsopgang. We hebben er nu voor gekozen om een join in tour te boeken en rijden dus met nog acht medereizigers in een minibusje die kant op.

We vertrokken rond half negen en zouden volgens de berekeningen rond half vijf aan moeten komen. De bestuurder vertelde ons echter gelijk al dat de rit 11 uur in beslag ging nemen. Waarom de vertraging ontstond werd al snel duidelijk, wat een drukte op de weg. De chauffeur deed er alles aan om tijd te winnen; rechts en links inhalen maar vooral het luid en constant toeteren tegen alles wat hem in de weg zat was kenmerkend voor de rit. Na een bijna botsing met een tegemoet komende bus (schuld van de bus) en vele uren verder kwamen we om acht uur 's avonds aan in Probolinggo. Hier stopte onze chauffeur en moesten we allemaal uitstappen. Hier kregen we, bij een soort van VVV kantoor, uitleg over wat we morgen gingen doen en hoe het schema in elkaar zat. Ook kregen we hier het fijne nieuws dat we allemaal in een nieuwe bus moesten stappen zodat we afgezet konden worden bij ons hotel. Na nog een rit van anderhalf uur kwamen we om half elf eindelijk aan in ons hotel; Lava View Lodge. Aangezien de wekker voor drie uur stond zijn we gelijk gaan slapen.

Na amper een paar uurtjes slaap worden we om half vier 's nachts opgehaald door onze chauffeur voor de jeep tour. Deze bracht ons namelijk naar het uitkijk punt vanwaar je een mooi beeld zou moeten hebben op Mt Bromo met zonsopgang. De rit was hobbelig, steil en spannend en bracht ons in een half uurtje bij het uitkijkpunt. Aangezien er nog een stuk of zestig andere jeeps waren en twee keer zoveel toeristen was het er erg druk en lastig een goed plekje te vinden. Gelukkig zag Ceel dat er een aantal mensen voorbij het hek waren geklommen en vooraan stonden waardoor wij dit voorbeeld volgde en ideale plekken hadden voor de zonsopkomst met perfect zicht op Mt Bromo. Het zicht was echt heel mooi om te zien, de zon die opkwam achter de bergen in de verte met daaronder wolken en de vulkanen van Mt Bromo die steeds beter zichtbaar werd. Dit maakte de lange rit weer helemaal goed!

Na een ontbijt bij het hotel en een broodnodige douche werden we om half tien weer opgehaald om naar hetzelfde VVV achtige kantoor in Probolinggo gebracht. Vanaf hier hadden wij een auto met chauffeur geboekt naar het vliegveld van Surabaya. Aangezien we pas om zes uur vlogen moesten wij ons hier een aantal uurtjes vermaken. De vlucht zelf stelde niets voor, we waren opgestegen en hadden twintig minuten de tijd voordat we weer rechtop moesten gaan zitten omdat de landing werd ingezet. Eenmaal aangekomen werden we opgewacht door een jongen van ons hotel die ons op kwam halen.

Na anderhalf uur rijden kwamen we dan eindelijke aan in Bali Villa Ubud. We waren allebei onder de indruk van de luxe en schitterende uitstraling van het hotel, hier kunnen wij wel zeven nachten vertoeven! Na een korte rondleiding zijn we even wezen eten en toen lekker naar bed. De volgende dag hebben er helemaal niets gedaan dan lekker bij het zwembad liggen en lezen, hadden we allebei echt behoefte aan!

Vandaag zijn we Ubud ingegaan en morgen gaan we weer een dag op pad met een chauffeur om verschillende highlights van Bali te bekijken.

Groetjes Ray & Celia

P.S. Van harte gefeliciteerd mam!!!!!!!

• 14 September 2014 - 11:33

Ina:

Hoi Ray&Ceel, het ziet er weer schitterend uit!! Zal in het echt nog mooier zijn! Leuk geschreven stukje weer Ray, maar goed dat we niet alles weten (dat enge rijden en bijna aanrijding). Nu lekker genieten op Bali, veel plezier nog!! xxx

• 14 September 2014 - 12:46

Patricia:

Wat zullen jullie moe zijn zeg! maar to te zien is het het allemaal waard. Nu lekker een weekje echt vakantie houden en lekker rustig aan doen. Enjoy! xxx van ons

• 14 September 2014 - 19:59

Riza:

hoi kids!! wat prachtig is het daar... ben jaloers!
    xx

• 15 September 2014 - 16:43

Celia:

Jullie genieten er lekker van. Leuke foto's trouwens. Geniet er nog maar lekker van xxx

• 19 September 2014 - 13:07

Riza:

wat een fantastische fotoos. tot gauw!!