De jungle trek en ons laatste dag op Sumatra - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van celiaenray - WaarBenJij.nu De jungle trek en ons laatste dag op Sumatra - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van celiaenray - WaarBenJij.nu

De jungle trek en ons laatste dag op Sumatra

Door: Raymond

07 September 2014 | Indonesië, Batavia

Na goed te zijn bijgekomem van de reis was het tijd voor de reden dat we naar Sumatra zijn gekomen; twee dagen de jungle in! We waren er op tijd uitgegaan om onze tas te pakken en een ontbijtje te eten. Rond negen uur zouden we vertrekken vanuit On The Rocks. Onze groep bestond uit een gids, een drager (droeg een grote tas met daarin fruit en eten), twee Amerikaanse zusjes en een vrouw uit Duitsland.

Vanuit het verblijf liepen we zo de jungle in en binnen tien minuten waren we bij de grens van beschermde gebied: Gunung Leuser National Park. Aangezien we allemaal geen idee hadden wat er in het verschiet lag waren we erg vrolijk en waren we gezellig aan het kletsen. Al gauw werd duidelijk dat het nog wel eens een pittige tocht zou worden. Je moet je voorstellen dat het continu bergen en dalen zijn die elkaar opvolgen maar dat deze ook nog eens begroeid zijn met regenwoud waardoor het erg modderig en glad is. De enige manier om verder de jungle in te komen is dus de berg op en weer afdalen en weer op en weer afdalen... We hadden er denk allemaal wel op gerekend dat we omhoog en omlaag moesten, aan de hand van de omgeving, maar we hadden meer het idee dat dit zigzaggend zou gebeuren. Niets was minder waar.. We moesten steeds stijl omhoog op een pad waarbij je jezelf moet vasthouden aan wortels of bomen zodat je niet achterover viel of je jezelf kon vasthouden wanneer je weg gleed. De paden omhoog waren erg zwaar en de afdalingen soms levensgevaarlijk. Tijdens één van de stops hadden we het nog over en waren we allemaal eens dat dit in Europa en Amerika nooit zou mogen!

Na een dag klauteren en een heerlijke lunch kwamen we aan in het kamp waar we zouden overnachten. Dit was aan een rivier waaardoor je heerlijk een duik kon nemen. 'S avonds hebben we met z'n allen gegeten en gedronken, tegen een uur of tien zijn we naar bed gegaan. Tenminste we lagen in een tent op een rubber matje die denk ik nog geen centimeter dik was. Slapen ging dus beroerd en elke keer dat je wakker werd was je gebroken en stijf. Wel vonden wij dat we niet konden klagen aangezien onze gids vertelde dat hij altijd zo slaapt en dat er genoeg ouderen zijn die nog steeds zo slapen. De volgende morgen zijn we naar het ontbijt nog naar een waterval geweest waarna we met tubes de rivier af zijn gestroomd richting Bukit Lawang. We hebben die dag niet veel meer gedaan en hebben genoten van ons laatste avond bij On The Rocks.

De laatste nacht en dag hadden we een ander huisje omdat het huisje waar we eerder in verbleven al wat geboekt voor die avond. Deze was echter minstens zo mooi en uitzicht was fantastisch. Na een goede nachtrust zijn we 's morgens om elf uur met de taxi vertrokken naar het vliegveld in Medan. Eenmaal aangekomen en te hebben ingechecked hadden we nog twee uur om te ontspannen voordat onze vlucht richting Jakarta vertrok.

Na twee en een halve uur vliegen zijn we geland in Jakarta en hebben een taxi genomen richting ons hotel. Uiteindelijk waren om negen uur aangekomen en zijn lekker gaan liggen.

• 07 September 2014 - 14:46

Ina:

Hoi Ceel&Ray,

Wat een geweldige foto's!! Wat zal dat een onvergetelijke ervaring zijn geweest, heel mooi maar ook heel zwaar!!
    Rare ervaring denk? Van alle rust naar het zeer drukke Jakarta. maar ook daar zal wel iets te zien zijn.

Lieve groet en dikke kus, tot het volgende verslag!

• 07 September 2014 - 15:26

Riza:

wat geweldig, kids!! hebben jullie het leuk?
    xx riza

• 08 September 2014 - 08:39

Mamsie En Ian:

hoi liefjes
    wat een prachtige foto's vooral van die oetan oetangs.
    En ceeltje ..... ian zag je foto en hij begon meteen te glimlachen en zei.....tante teeejaaa en wijzen naar de foto.....Maar wat een mooie ervaring zat het zijn geweest voor jullie zo in de jungle
    dikke knuffelkus van mij en ian jesse

• 08 September 2014 - 13:13

De jungle tocht was inderdaad geweldig, de foto's kunnen een goed beeld geven maar in het echt is het nog indrukwekkender. En de foto's vinden wij ook erg mooi dus dan weet je wel hoe indrukwekkend het voor ons is geweest! En ja hoor riza met ons gaat alles goed en vermaken ons prima. Ceel vindt het hier geweldig maar wilt Ian graag weer zien, goed om te horen dat hij haar nog niet vergeten is! :-) We zijn nu veilig aangekomen in Yogyakarta en gaan de komende dagen wat highlights bekijken dus daarna zullen we wel weer een verslag plaatsen. Groetjes Ray & Ceel

• 08 September 2014 - 21:26

Ben: