Bali - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van celiaenray - WaarBenJij.nu Bali - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van celiaenray - WaarBenJij.nu

Bali

Door: Celia

20 September 2014 | Indonesië, Gili Trawangan

Maandag stond een dag temepls en watervallen bezichtigingen gepland. 'S ochtends hebben we eerst een heerlijk ontbijt gegeten bij het hotel. Met veel keuze en fruit, waar celia veel gebruik van heeft gemaakt. Celia was helemaal gek van de watermelon juice. Die heeft er zeker een aantal water meloenen op gedronken.

Om 9 uur stond onze chaffeur klaar. De eerste tempel waar we heen gingen genaamd Ulun Danu is veelal bekend doordat het veel gefotografeerd is en het zou moeten lijken dat het op het water zweeft. Helaas stond het droog en was de tempel een stuk minder interessant. De volgende bestemming was de Sekumpul watervallen. Ray had gelezen dat dit 9 watervallen in totaal zijn en dat deze op nummer 1 zouden staan doordat deze nog niet ontdekt is door de massa toerisme. Zelfs de locals waren niet allen op de hoogte van deze mooie watervallen. De weg er heen was erg slecht en moeilijk te vinden. We begonnen ons steeds meer schuldig te voelen tegenover de chaffeur. Vlak voordat wij wilde zeggen dat het miet hoefde, waren we op plaats van bestemming. Een lokale bewoner fungeerde als gids. Hij hielp ons naar de watervallen te komen, want dit bleek niet zo makkelijk te zijn. De weg er heen moest door rotsen en water geklommen worden. Onderweg vertelde hij over het fruit wat werd verbouwt en de apen die we tegen kwamen. Aangekomen bij de watervallen hebben we onze ogen uitgekeken. De watervallen waren adembenemend. Op de terug weg kwamen we langs een klein winkeltje\cafe. Hier hebben we de duurste koffie van de wereld gedronken die gemaakt wordt met behulp van een kat soort genaamd; luwak. Als je niet weet hoe? Zoek maar op...

Eenmaal terug bij de chauffeur hadden wij besloten dat we niet meer langs de GitGit waterval hoefde aangezien we ons niet konden voorstellen dat die mooier konden zijn als waar we net geweest waren, de volgende stop was dus Tirta Empul. Deze tempel was een stukje rijden en aangezien we nog niet gegeten hadden besloot de chaffeur te stopen in een klein plaatsje Kintamani waar we konden eten terwijl we uit keken op de vulkaan Mt Batur. Na deze korte stop en een klein uurtje rijden kwamen we aan bij Tirta Empul; een tempel die bestond uit meerdere gebouwen maar waarbij de fonteinen, en de bijbehorende vijvers/baden, het belangrijkste onderdeel waren. Het water uit deze fonteinen kwam namelijk uit een bron die zich binnen de tempel bevond en de lokale bevolking, die zich hierin reinigde, geloofde dat zij zowel fysiek als geestelijk gereinigd zouden worden. Wanneer zij alle fonteinen af waren geweest hadden meer geluk in het leven en de dingen die zij wilde bereiken. Na deze tempel zijn we naar de laatste tempel van de dag geweest; Gunung Kawi. Voor deze tempel moesten we een lange trap naar beneden af en kwamen we bij beelden die uit de gesteentes waren gehakt en een ruïnes van een oude tempel. Het was wel aardig maar ik denk dat we inmiddels verzadigd zijn door alle tempels die we gezien hebben waardoor we het al snel gezien hadden. Op de weg terug naar boven hebben we nog wat mooie rijstvelden bekeken en zijn daarna naar huis gereden.

Woensdag hebben we nog één uitstapje gemaakt en hebben we gekeken bij een dorpje genaamd Mas. Dit dorp staat bekend om hun houtsnijwerk. Echt schitterende dingen gezien alleen waren de prijzen niet meer wat ze geweest waren, duidelijk gericht op westerse klanten. Hierna zijn we naar de Tegalalang rijstvelden geweest die erg mooi waren om te zien, de verschillende lagen met het slim aangelegde irrigatie systeem waardoor alle niveaus voldoende water kregen. Na wat te hebben gedronken zijn we door gereden naar Seminyak, een strand net boven het toeristische Kuta. Hier wilde we de grote golven en de surfers zien. Uiteindelijk zijn we naar Tanah Lot gegaan. Deze tempel ligt op een rots in het water en Tanah Lot betekend dan ook letterlijk 'land in zee'. Het was mooi om te zien en nadat we wat gegeten hadden zijn we terug naar het hotel gereden.

De rest van de dagen hebben we gevuld met bij het zwembad liggen, het hotel was schitterend met een hele vriendelijke staf en heerlijk eten, en naar Ubud gaan om souvenirs en cadeaus te kopen.
Vrijdag zijn we vroeg opgestaan en hebben we de speedboot richting Gili Trawangan gepakt, ons verblijf voor de komende vier dagen. Hierover vertellen we meer in ons laatste verslag voordat we weer thuis zijn :(.

Groetjes Ray en Celia

• 20 September 2014 - 10:35

Ina:

Hoi Ray&Ceel, weer mooie foto's! Was het mooier dan de Plitvicemeren?
    Nu lekker genieten op het eilandje!

• 20 September 2014 - 11:54

Is heel lastig te vergelijken want de Plitvice meren waren wel mooier denken we alleen waren daar heel veel toeristen en hier misschien zes, dat maakte het ook wel weer heel mooi. En genieten doen we wel hoor! Groep Ray en Ceel

• 20 September 2014 - 16:40

Emmy:

Prachtig allemaal het is echt een mooie belevenis!
    Geniet nog lekker voor je het weet zijn jullie weer thuis!
    Liefs en groetjes Ben, Emmy & Stella ❤️

• 21 September 2014 - 00:53

Marieke:

Mooi om zo met jullie "mee" te reizen! Prachtige foto's!! Geniet er nog even van, wat vliegt de tijd om zeg. Groetjes van ons allemaal xxx

• 22 September 2014 - 13:14

Celia En Ray:

Bedankt voor alle reacties! Leuk om te lezen